بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» انواع لمینت دندان

انواع لمینت دندان


لمینت دندان یا همان روکش بر اساس مواد و ساخت و ساز دارای دو نوع سرامیک و کامپوزیت است. بعد از لمینت ، دندان ها بسیار خوش فرم ، مرتب و سفید می شوند و هنگام لبخند زدن و صحبت ، درخشندگی بالایی دارند. در بیشتر موارد ، برای چسباندن لمینت دندان روی دندان ، لایه ای بر روی دندان بریده می شود تا سطح دندان صاف شود و قسمت های تیره دندان کاملا از روی دندان برداشته شود.

اگر بیمار مشکلات اکلوزالی نداشته باشد و رشد فک او به آخرین سطح خود رسیده باشد ، می توان به جای ارتودنسی از لمینت دندان استفاده کرد.

لمینت سرامیکی (ونیر سرامیکی)

روکش سرامیکی لمینت یا پرسلن پوسته ای سرامیکی، نازک به قطر 5 تا 6 میلی متر است و به کمک نوارهای مخصوص به دندان تراشیده شده متصل می شود. استحکام و ثبات رنگ لمینت های سرامیکی بیشتر از لمینت های کامپوزیت است و در نتیجه خلوص تر و زیباتر از لمینت های کامپوزیت هستند. این لمینت ها نور را به دندان ها منعکس می کنند و به دلیل سطح صاف و صیقلی کمتر لکه دار می شوند.

لمینت های سرامیکی در برابر غذاهای رنگی مقاوم هستند. لمینت های سرامیکی انواع مختلفی دارند. یک نوع آن از فلدسپات چینی ساخته شده و به صورت پودر در آزمایشگاه روی مدل قالب ریزی شده قرار می گیرد. نوع رایج دیگر لمینت سرامیکی ، سرامیک فشار بالا است که با فشار دادن مدل قالب در کوره تشکیل می شود. نوع سوم لمینت های سرامیکی از بلوک های سرامیکی ساخته می شوند.

لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیتی؟

پاسخ به شرایط و اولویت های شما بستگی دارد. اولین چیزی که باید قبل از تصمیم گیری بدانید وضعیت دندان های شماست. بعضی اوقات درمان های سفید کننده دندان برای بهبود زیبایی دندان کافی است ، اما گاهی اوقات دندان ها آنقدر نامرتب یا ضعیف هستند که حتی لمینت نیز مناسب نیست. بنابراین ، شرایط دندانی مانند ضخامت مینا ، استحکام و دوام دندان ها و هدف از درمان باید در نظر گرفته شود.

حتماً به دندانپزشک در مورد هدف خود از لمینت دندان ها به صورت مشخص و بدون ابهام برای کمک به تصمیم گیری خود بگویید.

لمینت سرامیک از نظر زیبایی بهترین روش است ، بنابراین اگر زیبایی و طبیعی بودن ترمیم برای شما از اولویت بالایی برخوردار است ، بهتر است این روش را انتخاب کنید. اگر شدت یا میزان مشکل نیاز به ترمیم داشته باشد ، لمینت مناسب تر است و اگر مشکل خفیف تر باشد ، کامپوزیت یک روش محافظه کارانه تر و مناسب تر است.

اگر می خواهید برخی از دندانهای خود را لمینت کنید و هزینه آن برای شما مهم است ، ممکن است لمینت کامپوزیت مناسب شما باشد. اگر کار شما فوری است و می خواهید دندان های خود را در یک جلسه زیباتر کنید ، لمینت کامپوزیت روشی است که باید انتخاب کنید.

اگر دندانی که می خواهید لمینت کنید تحت فشار زیادی است ، لمینت سرامیکی دوام و ایمنی بیشتری دارد. اگر غذاهایی می خورید که باعث تغییر رنگ دندان ها یا سیگار کشیدن می شوند ، یک لمینت سرامیکی مقاوم در برابر تغییر رنگ و لکه ها برای شما مناسب است.

https://clinicgholhak.com/


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده